Ciasta i desery,  JADŁOSPIS

Kokosowy pudding chia z mango

W zimie chętniej sięgamy po cytrusy i inne owoce egzotyczne. Często jednak stojąc przed sklepową półką zastanawiamy się, który owoc wybrać. Zanim zdradzę przepis na wspomniany w tytule rajski deser, podpowiem jak kupić dobre mango.

  1. Wybieraj owoce jak najbardziej zaczerwienione (czerwone najwięcej skorzystały z kąpieli słonecznej 🙂 zielone są niedojrzałe, a z plamkami i przebarwieniami mogą być już przejrzałe)
  2. Podotykaj. Idealne mango powinno być jędrne – nie za twarde, nie za miękkie, o błyszczącej, sprężystej skórce, z lekko wyczuwalną pod palcem miękką konsystencją.
  3. Powąchaj. Słodki zapach powinien być wyczuwalny przy szypułce.

Teraz, gdy już wiemy jak kupić idealne mango, możemy przyrządzić iście egzotyczny deser, który swoim smakiem przeniesie nas na jedną z rajskich wysp.

Przepis w wersji FIT i mniej fit dla 4 osób:

  • 400 g jogurtu naturalnego / 400 ml mleczka kokosowego
  • 4 łyżki nasion chia
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki miodu / 4 łyżki miodu (może być cukier brązowy lub syrop klonowy w wersji wegańskiej)
  • 1 mango
  • listki mięty, płatki migdałowe do dekoracji
  1. Nasiona mieszamy dokładnie (bardzo dokładnie, żeby konsystencja była jednolita) z jogurtem, wiórkami kokosowymi i miodem.
  2. Mango obieramy, kroimy, wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę.
  3. Pudding przekładamy do małych słoiczków/szklanek, na wierzch wykładamy mus z mango, posypujemy wiórkami kokosowymi oraz płatkami migdałowymi i dekorujemy listkami mięty. Podajemy schłodzony.

Wersja z jogurtem naturalnym jest zdecydowanie lżejszą wersją, natomiast jak można mówić o kokosowym deserze bez napomknięcia o mleczku kokosowym? Nawet wyższa zawartość tłuszczu nie jest w stanie pokrzyżować moich deserowych planów, aromat i kremowa konsystencja mleczka kokosowego idealnie wpasowuje się w klimat rajskiego deseru „pod palmami”.

Wersja FIT dla czterech osób zawiera 942 kcal, w tym: 28 g białka, ok. 40 g tłuszczu i ok. 120 g węglowodanów, co w przeliczeniu na porcję daje nam :

1 porcja = 235 kcal, B: 7g, T: 10g, W: 30g




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *